Online Banner


Capture Your Status IP And Location

Saturday, October 4, 2008

Aku Baru Nak Study Step-By-Step Adobe Photoshop..HeHeHeHe

aku tak tau cam ne nak starting..mm..cam nie....aku ni cam tetiba je de perasaan lak untuk minat nak study photoshop...ni pun bila member aku ari tu (dlm bln posa)..leh lak nak study photoshop ngan de sorang member dia la..member dia nie student multimedia..terer gak bab photoshop..jadi aku follow member aku ni study....time mlm lak tu..de la dlm kul 11 mlm la baru dia abih study....lama tak lama la lepak lobi campus nak study photoshop punya pasal....di editkan ceritera..aku tengok member aku study photoshop..cam seronok gak..edit gambar katakan..rupanya member aku ni da jadi freelance atau pun photographer bebas..cam tu la kot..de la dia amik tender untuk amik gambar org kawin..tu yg dia study photoshop tu..

ari tu gak la aku duk sblah member atau rangkap lec photoshop kepada member aku tu..dia de offer aku edit gambar org kawin..skali edit dia bayar RM4++..terkejut aku dengar..mahal tu bayaran untuk skali projek edit gambar tapi aku kena blajar dulu ngan dia..aku ne la reti sangat...ehehe...sebaik la de contact cam mamat tu..de gak projek income skit..mamat ni gak de wat klas tambahan photoshop di campus waktu atau pun time cuti sem..masuk klas dia free..cam tak caya tu..free lak klas tu tapi cuti sem pas rugi tak g sebab masa tu cam malas nak kuar umah..da cuti sbln duk umah kasi besarkan badan..pastu wat biji taik mata...kalo leh jual da jadi kaya aku nie skran...hehehe..

kalo tak de jadi pe pe halangan aku cuba la nak g klas dia kalo leh...kalo leh la... :)....

n tempoh ari gak tu la aku terus install adobe photoshop tapi versi lama..ver 6.0..kalo leh aku nak study dari basic ataupun asas..kena explorer photoshop lama..baru leh g ke photoshop level seterusnya cam CS3..kalo tak silap aku la...

so bawah ni de la kad raya ataupun e-card yg aku edit sendiri walaupun kureng kreativiti

namun aku jua cuba sedaya upaya untuk study benda ni...ni kira edit secara basic je..lom pada tahap level pro lagi.. :)...








0 comments: