Online Banner


Capture Your Status IP And Location

Wednesday, December 17, 2008

Hari PC Fair N Time Keje

pc fair da berlalu..mmg rasa sekejap lak rasanya...tapi sebaik la sempat aku g ari ahad tu..the last day lak tu...aku datang time ptg..ok la..time tu cuaca baru abih ujan..redup n angin sepoi bahasa je...time tu aku g ngan member aku tiga org..masing masing nak survey barang..yerla ne tau kalo de barang pc murah ke..tapi paling best time nak cari parking punya la payah gila..sampai kat kawasan klcc sesak bagak..penuh ngan ramai keta..heheheh....pusing punya pusing kat area klcc tu last last jumpa gak parking tapi kat area exxon mobile..syarikat pe ntah..aku pun tak tau..cuma tau de bangunan yg tertera perkataan sedemikian..kena pun RM 7 skali parking..leh la..janji de parking.. :)

sebaik parking tu dekat ngan klcc sebab bangunan exxon mobile tu mmg bersebelahan..jln kaki je dlm bape minit sampai pintu masuk kl convention..ingat time ptg da reda skit..rupanya bertambahnya..sampai lif, eskalator ngan tangga pun org ramai naik...paling best amoi pun ramai gak..hehehe..erk..erk..time tu tersilap pandang..eheheee..sampai kat level pertama je de satu room di khaskan letakknya para para overclock pc..anjuran intel..program tu di panggil "PC GURU"..mmg tertera kat papan kenyataan di luar pintu..aku ajak member aku masuk skali tengok kalo pe pe pertunjukkan overclock..masuk je de cuma pertunjukkan rig atau hardware pc gaming yg paling mantap la yg penah aku tengok..pastu de show pasal monitor bape inci..besar gak la..resolution pun cantik tapi spec dia aku tak tau la :)...de lak satu sudut yg paling best..dia tunjuk penggunaan hydrogen dlm pembikinan overclock cpu..mmg satu botol besar hydrogen letak kat situ..pergh..hehehe..tapi aku rasa da abih show overclock kot sebab setakat dia tunjuk hydrogen masuk dlm botol air...tu je la..sample mobo siap ngan piping untuk di letakkan hydrogen je yg de..proses nya tarak..elek (hindu)!!!....ehehehe..tak pe la..janji dapat tengok secara dekat benda kejadah nya itu :)

pastu round round nya..g bahagian laptop..pastu sampai satu room bahagian speaker..aku ngan member aku mmg suka la nak tengok model speaker baru..hehe..masuk je de jumpa bahagian altec lansing, sonic gear, sensonic, edifier, eacan, dan sebagainya..round setiap booth pastu test lak speaker yg ok..last last member aku kata "ko rasa sonic gear nie ok ta??.."..dia tanya pasal speakar sonic gear momento 3..aku pun balas la"ok la bass dia..tahap medium je la.."..pastu tengok harga baru RM95..member aku pe lag "geng..kita round satu bangunan pastu datang balik tempat speaker....beli momento ni..kalo beli awal pastu round ngan bawa speaker ni kan berat la..kan letih lebih"..aku pun "ok..tarak hal geng..jalan je"...abih je round patah balik cari tempat speaker tu pastu beli speaker jenis..pe lagi seronok tengok airmuka member aku..hehe..mmg de can la nak pinjam pas nie...hehheehhee

member sorang lagi lak tetiba teringat nak beli memori stick card untuk hp sony e dia lak..hampeh tul..eheh..terpaksa g la cari booth yg jual memory card..sebaik de tu pun de kat level bawah..time nak round tu de lak booth kaspersky..mmg ramai la g situ..sampai kat tempat lain jumpa lak booth norton tapi kureng skit org g situ...mmg nampak sangat user suka yg terbaik..tapi nape susah sangat nak cari booth AVIRA??...mmm..mungkin sambutan kat sini kureng kot..tak pe la..arap lain ke lain abad ke ne ta de boot AVIRA kat pc fair akan datang.. :)

akhirnya sampai gak booth jual accesori pc..tengok harga pendrive jap..aku la g tengok..member aku g tengok senarai memory card...murah gak pendrive skran..4 gb kalo tak silap aku leh dapat RM20 keatas kalo tak silap aku la..8gb RM 43..16gb RM 93...32gb tu aku tak tau sebab tak de dlm list..hehehe..tapi 32gb biasa leh capai RM 100++..tu harga skran..dulu harga RM100++ aku beli dulu leh dapat 1gb je..skran jatuh gila 1gb nya harga pastu perbezaan yg amat ketara..time tu pun aku beli 2 thn pas..mmg cepat tul kejatuhan harga barangan IT.. :)..niat di ati nak beli 16gb tapi nanti dulu la kot..tunggu thn depan tengok lak cam ne harga dia..ne tau leh dapat RM50 kebawah ke..hehee....member aku tu pun da belek list harga memori card n akhirnya keputusan muktamad di keluarkan..beli memory card 4gb..yg herannya hanset dia cuma support 2gb memory card...dia kata tak membazirpun..ne tau leh guna akan datang kalo beli hanset baru :)..tul gak kata dia..ok la..beli memory card tu da setel..RM50 je...pergh murah lak..hehehe

tengok jam da dekat kul 7 ptg..da setel beli barang teruskan niat nak balik..time nak g parking tetiba ujan rentik rentik pun turun..sebaik sampai kat parking..masuk je dlm keta terus je ujan turun ngan lebat..sebaik la sempat..kalo tak mmg speaker member aku tu da lenjun dlm kehujanan..kalo test mesti punya bass dia lagi mantap kot..sebab penuh ngan air ujan...hehehe..

balik umah terus tido...

pastu isnin aku duk umah cuti jap...

selasa (ari nie)..tiba lak masuk keje parttime...pc banyak lagi nak kena pasangan nie..minggu pas da pasang bape ketul pc..tapi mmg keletihan gak la pasang..ngan kerenah pengguna lagi..bos pun da bising suruh cepatkan abih pasang n setting network la printer la..mmg semo member aku keje kat situ presure skit la..tapi tak kisah janji aku suka keje cam nie..walaupun keletihan melampau..satu suntuk ari nie tak makan ngahari sebab nak setelkan pe yg patut...pas abih keje ajak member aku g makan kat burger king..tempat keje aku ni kat area klcc..bangunan PNB..bersebelahan tabung aji jln tun razak..tapi bukan aku keje kat situ..aku datang site projek di bawah satu syarikat yg ne syarikat nie dapat tender untuk pasang pc kat bangunan tu..jadi ok la..dapat la income skit..aku de la ajak bebudak campus ni join skali..ok la..seronok gak la keje cam tu..de skali tu member aku de call aku..nak tanya pasal pe ntah..pastu aku de tanya dia pasal de pe pe projek time cuti sem nie..yg member aku ni mmg aku selalu tanya pasal projek sebab dia nya projek ngan org lain..kira nya ku de la beberapa contact member yg de projek IT la..pastu dia bagitau kat aku..de projek kat sabah tapi tak sempat nak bagitau kat aku sebab kena g secara urgent..dia dapat call ari sok da kena g...mmg ku pun tak sempat..tak pe la..aku cakap ngan member aku tu kalo de bagitau la...senang skit nak cari income...hehehe..aku keje parttime kat PNB pun melalui member aku gak tapi member yg lain la..

aku arap de gak la member yg lain leh bagitau projek IT..aku jenis kalo de projek IT aku sesapa yg aku kenal..tarak hal punya..umpama kata member aku dak cina dlm satu campus "BOLEH PUNYA" (dlm slang cina dia)...hehehehe..

mm

ok la da letih nak menaip nie...sok sambung lagi..

kena bangun awal sebab nak keje komuter n nak elak sesak kat lrt tu...

2 comments:

aaina said...

tiap kali ada pc fair komfem sesak klcc.slalunya public amek kspatan last day,time mlm lgla sesak x hengat sbb brg maken murah kan?kan?:D

da keje rupenyer die skrg.slamat bekerja!hehe..

Buttercisco said...

yup..tul tu..mmg crowded bangat..heheh..tapi puas ati gak la sebab round satu bangunan..cam cam benda dapat tengok..time mlm biasa la..the last day barang murah..nak abih kan stok katakan :)..

tq :)..tapi penat gak la..balik pun kekadang lewat..tapi tak pe..janji dapat income..heheh