Online Banner


Capture Your Status IP And Location

Friday, January 2, 2009

Citer Akhir Tahun N Awal Tahun

pejam celik pejam celik..da setel citer thn 2008..skran time aku menaip ni da masuk ari yg kedua pada awal thn 2009...ari rabu (31 Disember 2008) ari terakhir aku keje parttime..mmg kena lak time akhir thn..hehhee...keje parttime aku ni keje projek IT kat bangunan PNB (sebelah bangunan tabung aji area ampang) keje pasang pc je..lebih kurang 500 lebih pc kena install baru untuk menggantikan pc yg lama yg di gunakan di PNB..pc lama tu lebih kurang spec nya cam nie...p4 2.8 (single core)..256 MB ram..80 gb hard disk..monitor 14 inci kalo tak silap aku tapi lcd version...leh la..pastu tuko ngan baru lak..intel core 2 duo 3.4 ghz (kalo tak silap aku la)...4 GB ram...250 GB hard disk..monitor lcd screen 19 inci..ok la...mmg sesuai ngan keje diorg..cam cam data diorg wat..yerla..account nya data profile la pe la..sampai de data mp3 n video gak...hehe..tapi video lagu la..hehehe...tapi nak backup n tranfser data dari pc lama n pc baru kitaorg guna external hard disk..leh la..de skali tu sampai 20 gb data nak kena transfer..data banyak gila..hehehhe...ni satu pengalaman manis aku keje parrtime n banyak pengalaman..tapi pengalaman pahit nya asyik kena warning ngan bos je..kesilapan kecil je..pastu kekadang tu bos pun leh tahan gak..kelam kabut..hehehe..tapi tak pe..tu tak patahkan semangat aku untuk terus berjuang dlm projek IT...aku arap thn depan (cuti sem) dapat la lagi projek IT lagi..pe pe pun tq to bos n semo kakitangan yg keje..termasuk 4 org student praktikal yg membantu menjayakan projek IT nie..tq to all :)...pastu ptg tu aku lepak ngan bebudak aku g tengok citer IP Man kat klcc..ok gak citer dia..tak mengantukkan mata aku yg keletihan..citer banyak aksi dari banyak bercakap.. :)...citer kungfu katakan..heheh..abih citer tu terus kuar dari pawagam..time kuar dari bilik pawagam tu ramai yg datang ke klcc sebab nak menyambut thn baru...sebaik la aku tak lepak kat situ terus..kalo tak mmg time nak balik naik komuter mesti penuh gila bangat..time balik awal tu kat area kl sentral tak ramai yg balik ke destinasi masing masing tapi ramai yg dari destinasi masing masing datang ke kl sentral sebab nak menyambut thn baru..mungkin diorg g dataran merdeka tak pun klcc..ataupun bukit bintang..tu je la tempat yg aku rasa paling ramai yg g...sampai kat umah terus mandi, makan, tengok tv jap n terus tido..da tak larat..penat keje tu still de lagi... :)..

5 jan..bermulanya citer awal thn aku melalui startnya aku praktikal..ntah la..aku tak tau cam ne keadaan nya tapi aku hadapi jugak untuk meneruskan pengajian aku.. :).....bebudak yg masuk kuliah lambat seminggu..12 januari..sebab seminggu tu de student baru masuk..jadi diorg de program suai-kenal..tu yg lambat masuk kuliah bebudak lama nie..mesti de bebudak aku yg join jadi orientation community (OC)...bagus..teruskan usaha anda.. :)..

citer pe lagi ye....tunggu la time citer dari tempat praktikal aku lak..

5 comments:

misTy said...

selamat tahun baru 2009
dan
salam maal hijrah 1430

~ Selamat menjalani INTRA ~

Buttercisco said...

selamat too..n tq geng :)..

Miz CanisTaL said...

amboi pnjang lebar ny ceta.. hehe... happy new year bob... n happy intra.. ahaks... x jmpa la ko sethn kan..;p

Anonymous said...

ahahahha..ak mane masuk pekida..bahaye mende 2..ehehhe..
ni da msuk 2009..slamat thun baru la bro..da makin tue la kite ni..ehehehe

Buttercisco said...

canistal:
tula geng..rindu gila ngan bebudak lab...hehehe..awal thn depan jumpa lagi :)


kreok:
aku ko da join..bahaya tu..hehehhe..

anyway to all may friend..selamat menyambut maal hijrah n tahun baru..
semoga success selalu.. :)...