Online Banner


Capture Your Status IP And Location

Wednesday, January 21, 2009

Citer Bantuan Ali Cafe..

aku nak start cam ne ye??..da masuk minggu ke 3 lak..leh lupa skit skit lak..hehehe..tapi cam biasa la..stakat ari isnin minggu pas (12 jan 2009) takde la sangat banyak keje..time tu dak praktikal yg lain de la..tu pun minggu terakhir diorg praktikal n minggu kedua wat aku praktikal :)..tapi sampai la ari rabu tetiba pejabat menjadi semakin rancak...pergerakkan dari tingkat bawah ke tingkat atas..tingkat atas ke tingkat bawah..pergerakkan manusia yg terlalu cepat...sampai cam jam bergerak ngan cepat..padahal jam jalan cam biasa je..jarum jam ngan relax bergerak ngan longlai..heheh..bukan pe..pergerakkan org org di pejabat sebab de dapat tender baru..tender tu adalah untuk wat satu projek dari DCA atau pun Department of Civil Aviation..projek tu untuk wat satu simulator aviation di Malaysia Aviation di sepang...so mmg kelam kabut la..print tender la..print cam cam dokument yg berkaitan..pastu khamis lak tu datang la org canada untuk bincangkan pasal projek aviation tu..sebab dia yg handle atau presentative benda tu..da bincang punya bincang ok...da setel..tu baru bab bincang...

bab seterusnya start wat tender tu..cari bahan..cam cam cari bahan berpandukan spec yg di tetapkan di dlm tender tu..tapi yg herannya mamat canada tu (kalo pe yg aku dengar la) masa time meeting ngan dak praktikal n staff company dia tak bagi tau spec spec detail untuk bahan bahan yg di gunakan untuk projek tersebut..tu yg menjadi kelam kabut bila nak wat tender tu...pastu da la kena siap dlm 6 ari...terpaksa gak la..sebab ni la firsttime aku n 2 org dak praktikal handle tender ni tanpa bantuan bos n staff..tapi de gak la staff n bos bantu skit skit..tujuan diorg lepas tangan supaya aku n the geng yg lain merasa keperitan membuat tender..sebab nak wat tender nie sebenarnya bukan senang yg di bayangkan..sebab projek ni pun rm 38 juta kalo tak silap aku la..so diorg bagi kitorg satu pasukan untuk handle supaya dapat pendedahan yg lebih :)...

tapi yg paling aku tak suka..de satu main contractor..dia datang meeting tapi keje tak banyak wat..pastu suka mengarah..kalo ye pun tolong la skit skit ke..tak la membebankan...mmg hampeh tul..sampai dak praktikal ni menyumpah serana kat main contractor nie...yg klakarnya nak wat resume pun tak tau..terpaksa la dak praktikal tolong watkan..hehehe..resume ni sebenarnya untuk di letakkan dlm proposal tender..tujuan untuk DCA melihat profile org org yg terlibat dlm projek nie..cam tu la yg aku faham..

tu yg keje ni sampai masuk minggu ketiga..sampai la mlm tadi aku tak tido..terpaksa la stay kat ofis..ngan bantuan ali cafe la untuk stay kan kelopak mata kat atas supaya tak jatuh bila ngantuk nanti..hehehe...tu pun tak larat gak..terpaksa gak aku nyanyi lagu la..wat senaman la..supaya aku tak ngantuk sangat..da setel keje tu baru la g anta kat DCA untu tau keputusannya nanti..pergh..badan aku da la kuat berpeluh..keje turun naik turun tingkat la..nak photostat kat tingkat bawah..wak keje kat tingkat bawah..mmg best la..heheheh..

ni la satu pengajaran yg aku dapat..dari situ la aku tau cam ne nak wat tender n keperitan nya :)...

sampai buku log pun da masuk minggu ketiga tak tertulis..hehhehe..tapi sebaik aku tulis dlm kertas lain...tulis dlm BM..tapi kena convert ke BI dulu baru leh tulis balik dlm buku log.. :)

ni pun time kepenatan tak ilang..aku cuba taip gak la...da bape ari tak update blog.. :)..

4 comments:

aaina said...

sewius x suke bila ada org yg suka mengarah neh! sy paham perasaan ande.huhu..

Buttercisco said...

tq geng..awak la yg paling memahami...hehehe

aaina said...

welcome2!:) hehe..

Buttercisco said...

hehehe... :)..