Online Banner


Capture Your Status IP And Location

Monday, January 5, 2009

Hari Pertama Pada Hari Isnin Minggu Pertama

cantik la susunan tajuk nie...hehehe..anyway pada ari ni adalah ari pertama aku start praktikal pada minggu pertama..5 januari 2009..kalo ikut kan tempoh aku praktikal sampai april..pejam celik pejam celik pasti sampai ke bln april..pe pe pun aku pun heran..rindu lak pada rerakan aku di campus..hehehe...tapi aku kena teruskan perjuangan ku demi kejayaan di masa akan datang.. :)...ari pertama aku melangkah ke syarikat lotus west sdn bhd (http://lotuswest.com.my/cms/index.php) syarikat yg de kaitan ngan telekomunikasi n networking system, terasa cam jadi pekerja baru pun de...hehehe..

masuk keje start 8.45 pagi sampai 5.45 ptg..kalo ikutkan cam tu la..sampai situ aku di beri briefing secara simple ataupun ringkas..pastu aku di perkenalkan setiap kakitangan di syarikat nie...ni la firsttime aku melihat sebuah company yg paling peramah yg penah aku jumpa..semo kakitangan dia mmg peramah sampai diorg tegur "jgn malu bertanya kalo de masalah"..mmg terasa kat dlm pun de..heheh..tapi pe pe pun aku bersyukur sebab dapat menjalani praktikal di syarikat nie..bos dia pun ok gak la..peramah orgnya..pakai kopiah..mmg simple orgnya :)...rupanya kat company tu da de 3 org praktikal dari MMU tapi diorg tinggal lagi 2 minggu (dari skran) pastu diorg akan abih...sebab diorg da start dari bln oktober thn pas..akhirnya tinggal aku kesorangan jadi student praktikal kat situ...seronok gak berbual ngan bebudak MMU tu..2 org dari MMU cyberjaya n sorang dari MMU melaka...sorang tu dak pompuan..pergh..tengok pakaian dia mmg mantap...heheheheh...tapi ok la..nice muka..hehehe..2 org amik kursus telekomunikasi n sorang tu marketing kot..tak pasti la aku.. :)..

ari ni tak keje sangat cuma mungkin pertengahan banyak keje..tunggu je la cam ne keadaan keje disitu..yg pasti kat situ de 2 group..yg pertama group technical support n bahagian networking team..kalo tak silap aku la..so aku akan cuba request kalo leh 2 bln ngan team bahagian networking team pastu 2 bln lagi ngan bahagian technical support...

tunggu n lihat...

4 comments:

aaina said...

da kije rupenyer inchek buttercisco neh!patotla bz semedang jew..ahah.

btw selamat tahun baru!!!;)

Buttercisco said...

hhehehe..keje praktikal je..ayat baru..bz semedang.hhehe..selamat thn baru gak :)..

misTy said...

keje rajin-rajin tau...
jgn bagi malu UniKL...
so, sem ni tader la muka encek Buttercisco lam class yerk!

Buttercisco said...

hehehe..ok..tq sebab support dari depan..hehe..tak pe..muka cik misty sentiasa di blog enchik buttercisco..hehehe