Online Banner


Capture Your Status IP And Location

Friday, January 30, 2009

Kota Kemuning N Aku Leh Terlupa

supervisor aku: din...ko follow pak mat...g kota kemuning..khamis n jumaat..de rj-45 connector kena tuko..ok din

aku: ok bang...


tu la panggilan nama samaran aku kat company tempat praktikal...memula datang tu aku dikenalkan semo staff..skali de lak satu staff tu sama ngan nama aku..last last aku cakap ngan diorg panggil je la nama aku ngan panggilan din...sampai la skran ni melekat..ok la..janji kena mesra ngan semo org..baru ok :)...


di bahagian technical support de 2 bahagian..tu pun sebab aku baru tau..heheh..satu IT satu lagi telekomunikasi..so pak mat nie bahagian IT..jadi dia sorang je yg handle bahagian IT..de sorang ni..dia project manager..dia de cakap ngan aku..kalo aku da abih leh try apply kat company tu..kiranya aku terus ke bawah IT....sebab aku de lagi sthn untuk abihkan course aku nie..aku cakap ngan dia ok la..nanti kalo da abih aku try apply kat situ..da rezeki tetiba datang bergolek..alhamdullilah..


sepatut nya khamis aku follow pak mat..tapi tetiba aku follow dia ari rabu..ok la..sebab dia kata nak ajar aku cam ne site survey..g nya g..rupanya kat area kl..area maju junction lak tu..heehe..mmg dekat la ngan campus aku..hehehe..tak de lak masa nak singgah kat campus..ngah ari da aku balik..kat situ aku blajar cam ne nak site survey melalui pelan yg di beri..pastu cam ne diorg tengok beberapa point atau hardware seperti wireless or router untuk di letakkan di dlam sebuah pejabat yg kosong..time tu de partner lain dari company lain yg join ngan pak mat nie..kat situ la aku baru tau cam ne site survey..sebab aku just tengok diorg semo tu g setiap bahagian..setiap pelusuk bilik nak tengok point pointer tersebut..dari situ leh tau costing dia, nak korek lubang untuk tarik kabel, piping network, piping kabel telefon dan sebagainya..tapi yg paling best..aku de tanya pak mat..


aku: bang...projek ni sape punya??..(cam ne aku leh terfikir nak tanya soalan camtu..pelik lak..heh)

pak mat: sebenarnya ni projek aku sendiri..bos mmg tak tau pun..


ooo...ok..kiranya aku faham la..nape dia amik projek sendiri selain projek company??..sebab nak tambah duit poket..yerla..zaman skran ni kan kena wat keje 2 in 1..cam kopi kapal api lak..hehehe..skran ni ngan keadaan ekonomi yg kureng stabil..jadi kena la keje kuat yg sedaya mungkin..


pastu ngah ari lak tu follow dia g makan ngah ari kat blakang tesco seksyen 13, shah alam...kat kedai gengs corner..baru la aku tak company les copaque tu kat situ..ala..company yg wat citer animasi gengs...yg de watak upin n ipin..hehehe..citer tu kalo tak silap aku dlm bln 2 ni baru di tayangkan tapi tarikh tu aku tak tau lak...hehehe..ok la tunggu kat kedai tu ngan pak mat nie..dia kat dia nak tunggu member member MYVIANS.COM..group keta ketak myvi..pergh..dela dlm 6 org yg datang kat situ termasuk sorang dak pompuan..tapi semo loghat kedah..mmg best la..so seronok join bebudak myvians.com..diorg de group sendiri...tu yg best..nak ikutkan citer aku dulu tak seronok tengok myvi nie..time memula je la..design dia cam kureng...pastu de la skali aku naik keta member aku satu campus..myvi gak warnai itam..time tu nak g timesquare..pergh..mmg best...seat blakang tinggi..sudut lutut kaki 45 darjah..maknya pengguna akan rasa selesa bila duduk..tak tenggelam..time tu la aku da start minat keta myvi ni..heheh..pas da join ngan diorg nie n makan ngah ari skali..aku ngan pakmat balik ke ofis..ptg cam biasa la kul 6 balik umah


pastu keesokkan ari, ari khamis...baru la g ke kota kemuning..cam biasa la pelbagai tool di sediakan untuk kegunaan di site tersebut...site tersebut merupakan sebuah pejabat..pejabat ni dalam satu bangunan yg mempunyai 3 level..setiap level satu company..so de 3 company dlm satu bangunan yg sama..jadi projek nya mengemaskini kabel networking..kena tuko connector rj-45 yg baru...router dia diorg guna hp pro-curve networking...ok la kot berbandingan router cisco..kalo ikut pelan network dlm bangunan tersebut, grand total user point network lebih kurang 42 user..ok la tu tak la banyak tapi memakan ari sampai ari jumaat...

ari jumaat lak dapat gak setelkan projek ni sblm jumaaat..ok la..pastu cari port nak makan kat ne..skali member member myvian call pakmat..ajak g makan kat seksyen 25...kalo tak silap aku kat area masjid proton...ok la...aku pun follow...ne tak follow dia..da aku pun tumpang skali ngan dia..jadi follow je la ke ne pun..heheh..so yg datang makan kat kedai kat area situ dlm de la 6 org termasuk aku..sorang pompuan..mmg lawa gak la..pipi tembam tapi sebaik kurus..heheh..pastu setiap sorang akan dapat pelekat MYVIANS.COM..yg aku perasan kat blakang keta diorg lak..siap de nama masing masing kat logo tersebut..logo still sama cuma de tambahan letak nama masing masing..semo keta diorg berwarna putih..kalo tak silap aku diorg citer 10 keta myvi berwarna putih..diorg tak jangka jumpa gitu je tetiba masing masing bawa keta semo warna putih..jadi cam satu kebetulan la..mmg seronok dengar diorg citer..citer pasal keta..beli audio la..beli rim keta la..seronok tul tengok diorg berborak..mlm ni rasanya diorg g karaokae kat ktv klang..hehehe

sblm terlupa lak tu..ari rabu ari tu member aku call..dari pantai timur..aku pun heran tetiba je call aku..rupanya dia nak tanya pasal cuti isnin minggu depan lagi satu..sebab ahad kan thaipusam..so isnin mesti cuti nya..yerla..kira cuti pada ahad di tolak ke isnin..ahad da cuti am.. :)..skali dia bagitau aku dia baru je melangsungkan perkahwinan dia time cuti raya cian..pergh..mmg aku terlupa la..hehehe..sebab thn pas bebudak aku nak rancang g konvoi ke umah dia..beberapa keta la..skali aku leh lupa lak..tapi nak wat cam ne..aku dlm praktikal..bz selalu..heheh..pe pe pun taniah kepada kawan aku tu sebab da melangsungkan perkahwinan dia ngan lancar...bersama buah ati yg tersayang..semoga kekal ke akhir hayat..amin :)..

member aku ni kawin dlm sem terakhir dia..dia ni satu classmate..aku lambat lagi abih...hehe..dia abih pun dlm bln 5 pastu cari keje lak...


seronok lak aku dengar citer bebudak aku kawin..bebudak time diploma..aku ni lak??



bila agaknya??...heehhee

2 comments:

aaina said...

warhh da stat keje kat site eh..maju junction tmt best beli tudung!*warh tetibe* :D

eheemm a'aarla bilelaa org tu nak kawen eh?haha :P

Buttercisco said...

tempat tu cuma site je...keje kejap je la :)...awak selalu beli tudung kat situ??..

tunggu greenlight dari tuanempunya soalan la..hehehhee