Online Banner


Capture Your Status IP And Location

Saturday, May 9, 2009

Bab 1 : Praktikal Da Setel

fuhhhh!!!...lega rasa di ati setelah selesai selama 4 bulan di peperangan office..pe lagi..praktikal la..hehhee..biasa la..sem bape kena g latihan industri..pe pe pun dlm 4 bln ni cam cam hal n bz selalu ngan keje..balik lewat..biasa la..keje ngan company kontracktor cam cam projek..jadi la banyak la keje..di situ aku memula masuk..kena kat bahagian marketing deparment kat office..senang citer company ni lebih pada company amik projek telekommunikasi..kat sini de beberapa deparment..so 2 bln aku di tugaskan di department marketing..kat sini aku punya tugas leh pada wat keje keje quotation untuk jualan package TMNet business..ok la..tapi tak la banyak sangat keje..balik pun awal gak la tapi tak de la awal cam kerajaan..kul 5 ptg da balik..aku biasa balik kul 6.00..

pastu lat lat abih 2 bln..kejap lak rasanya...aku di tukarkan ke ict deparment lak..kat sini la cam cam keje..g rawang..g kota kemuning...keje de la hampir sbln sebab de la keje keje wiring skit sambil setting wireless access point skali..tapi mmg best sebab de la dapat cedok skit pengalaman keje wiring di bahagian department..baru tau kepayahan dan keperitan keje tersebut..ne tak nya..keje wiring je sampai mlm..kekadang tu balik kul 10 mlm..pastu jauh lak tu..tapi sebaik la naik keta office...hehehee..leh tido dlm keta sambil mengeluarkan perkataan "ZZZZZZZZZ"...sampai staff kata bunyi impreza ne lak lalu nie??...hampagas nya staff..hehehehe..mmg sesama gelak la..siot je..tapi mmg seronok bergelak ketawa ngan staff pada mlm tersebut..penat tu tetap penat tapi setiap pagi kena g keje gak..biasa nya office masuk kul 8.45 tapi aku keje sampai office 9.30..sebaik bos tak marah..yerla..sebab aku selalu g lewat balik pun lewat..takkan la aku nak wat cam office sendiri lak...g lewat balik awal kan...mmg teruk la imej aku nanti..heheh..tapi alhamdullilah..stakat ni bos tak marah pasal kedatangan aku..yg seronok nya bos aku ni mmg sporting...pastu mmg seronok berbual cam member....hobi dia paling best suka tengok video kat youtube..nak tau video pe???..video pasal superbike ataupun keta setarf lambor....perhg..berjiwa 25 thn..hehehhe...mmg best...selalu layan mudah.com.my..nak tengok keta pe yg leh di layankan...heheheehehe..sebaik la keta lambor tak de jual sangat kat situ...hehehehe..n satu lagi..bos aku ni pemurah..tu yg paling seronok..cam cam la dia pemurah..nak citerkan terlalu puji dia lak..hehehe..jgn mara bos..sihat bos???..hehehhee...

pelagi ye??..pastu keje aku dlm last last nak abih praktikal tu bos suruh aku update website company..dari tak reti leh la reti pasal coding html..walaupun tak faham..main faham faham gitu je la..masuk coding html compile je..kalo jadi alhamdullilah..tak jadi cari coding html..cari kat ne???..kat ne lagi..kat rumah uncle google la..kat store rumah dia cam cam website coding html..hehehhehee...

24 hb tarikh terakhir aku praktikal..sayup gak aku nak tinggal company tu..cam cam kenangan manis..dan paling best..semo staff mmg the best..peramah gila..seronok gila...tu yg rasa cam nak je keje parttime kat situ..tapi nanti la nak kena setelkan report...yg best tu..de la staff tu leh dia bagitau kat bos..suruh suggest bos amik aku keje parttime..aiseh..hehhee..aku terpaksa menolak tawaran sementara waktu..yerla..nak setelkan report dulu..n then aku nak tunggu panggilan bos luar..maksud aku bos keje parttime dulu..sebab dia kata de projek nanti..jadi taknak la aku memungkiri janji...jadi terpaksa la aku tangguh dulu..hasrat di ati mmg nak gak keje parttime kat tempat praktikal aku tu tapi fikirkan janji ku ngan bos keje parttime dulu..kalo da confirm tak de baru aku call bos tempat praktikal nak minta keje parttime.. :)..ne tau de rezeki lebih kat situ lak nanti kan..

anyway pe pe pun tq pada semo staff company tersebut yg sudi mengambil aku sebagai student trainee kat situ..aku akan kenang mereka sebagai sebuah second family....insyallah :)..

pe lagi ye??...

oo...yeah..teringgal..


BAB 2 lak...

6 comments:

Miz CanisTaL said...

korng dh setel... so kitaorg pla g gantikan korg intra... stahun x jmpa kan bob...hehe

Buttercisco said...

hehehee..tu la pasal..anyway gud luck to all my friend..yg akan ke intra sem depan..sem thn depan kita jumpa lagi :)..

Faiz said...
This comment has been removed by the author.
Faiz said...
This comment has been removed by the author.
Faiz said...

Uit Bro.. Bile nk ke part-2 ? lama dh tunggu ni..

Buttercisco said...

aiseh delete je mamat nie..hampeh..hehehe..part 2 akan muncul nanti..tungggguuuu..hehe