Online Banner


Capture Your Status IP And Location

Thursday, September 25, 2008

Step-By-Step Setting Avira Antivir Personal Edition

ari ni aku cuba bagi penerangan tentang setting..sebab da banyak sangat post ceritera..aku nak wat lak post technical support..ne yg mampu aku terangkan aku cuba sedaya upaya aku..ok..roll out!!!


step-by-step....


memula skali g ke bahagian configuration (dlm bulatan di dlm gambar di bawah)..


Photobucket



kemudian, setelah sudah masuk ke bahagian setting, g ke klik di bahagian expert mode (dlm bulatan)..pastu klik kat all files di bahagian files (dlm bulatan)..pastu g klik semo tempat kosong di bahagian additional settings (dlm bulatan)


Photobucket


Photobucket



pastu g bahagian action for concerning files dan klik pada automatic (dlm bulatan)..pastu gi primary action pilih delete (dlm bulatan)


Photobucket


Photobucket



di bahagian further action, tu terpulang pada user samada nak enable or disable sound alert..maknanya kalo enable bila avira detect virus akan kuar sound..tapi kalo disable takkan kuar sound..tu je


Photobucket


Photobucket



di bahagian archive tu klik semo setting (dlm bulatan)


Photobucket


Photobucket



di bahagian heuristic klik pada high detection level(dlm bulatan)..


Photobucket


Photobucket



pastu g ke bahagian scan archive dan klik pada scan archive (dlm bulatan)..g lak ke bahagian files n klik pada all files (dlm bulatan)


Photobucket


Photobucket


dan seperti biasa terpulang pada user nak enable or disable sound detection (dlm bulatan)


Photobucket


Photobucket



bahagian ni klik pada high detection level (dlm bulatan)


Photobucket


Photobucket



akhir skali g ke bahagian general pastu ke bahagian extended threat categories..kat situ klik select all (dlm bulatan gak)


Photobucket


Photobucket



kemudian tekan ok..


Photobucket


da setel bahagian configurasi

ok la..pada sesapa rasa kureng jelas ngan penerangan ni...comment balik..nanti aku cuba ubah balik ngan sedaya yg mungkin aku de... :)..tq 4 all comment :)..

2 comments:

double2 said...

bagus la bro mcm nie...

Abu Khalifah said...

fuhh... master bobo, kasi ajar same saye leh x??