Online Banner


Capture Your Status IP And Location

Wednesday, September 24, 2008

Ustaz Akil Hayy Di Campus Aku Da...

promosi penceramah terkenal, ustaz Akil Hayy sudah hampir seminggu..dan pada ari ni gak la tiba masanya kemunculan ustaz tersebut di campus aku..member aku da call aku pada kul 11.00 pg..dia suruh aku turun ke level 2..kira senang la nanti aku booking tempat..time tu aku kat level lain..de keje skit nak wat...baru je kul 11.10..sok sek sok sek..da kul 11.30..aku pk cam nak g kul 12.00 tgh..sebab awal sangat g kan tak de org...aku pun tak sangka lak student campus minat kat ustaz..tu yg aku pk cam tu..tapi ati da terdetik nak gerak ke level 2..ikut kan je la perasaan aku..turun lift sampai je ke level..pergh..da hampir ramai booking tempat...


mmg aku de rasa skit terkejut ngan keadaan sambutan yg begitu memberangsangkan..ok la tu..mungkin ustaz ni best kot sebab dari ceramah..bagi aku la..mmg seronok bila di dengari...lagi lagi ngah selingan lagu lagu edit-an atau yg di olah semula oleh ustaz tu..lagi menyeronokkan..di pendekkan cerita..aku cari tempat..tepi skali tengok kerus plastik..stanby la beberapa kerusi untuk bebudak klas aku..dlm kul 12.15 tgh ari..pergh..student da hampir memenuhi halaman level 2..mmg sampai tak de kerusi..da penuh dibooking oleh student..termasuk la lec..pergh..mmg banyak sangat...kalo bandingkan minggu pas nya penceramah lain tak la semeriah n sepenuh ari ni..tapi mmg luar dari biasa..hehehe...mmg sambutan nya amat menggalakkan..yg berdiri pun leh tahan..penuh gila kat blakang...kul 12.45..annoucement dari organizer mengatakan ustaz tu skran berada di bank negara...pergh..mmg lama la nak menunggu tapi kerana ustaz jua..ramai sanggup menunggu untuk mendengar penceramah yg luar biasa nie...hehehe..


tapi aku tengok kat situ paling ramai la dak pompuan yg de...mungkin ustaz tu hensem kot..tu yg ramai dak pompuan..gak je la...hehehee...tunggu punya tunggu..akhirnya sampai jua ustaz tu..lom pe pe lagi..ustaz duduk je atas kerusi khas..ramai camera man terus berkerumun di hadapan ustaz..nak amik gambar bebanyak kata kan..sampai yg de pakai camera hanset sanggup kedepan..pergh..dasyat..hehehhe......tak pe la..da peminat kemaruk katakan..hehehe..ingat dapat dengar ceramah dia dulu...tetiba je de lak mukadimah dari group nasyid..ramai yg tension...sebab lama nya tunggu nak dengar ceramah tetiba lak de mukadimah nasyid lak...2 lagu lak tu...yg bunyi mengeluh pun de gak..hehe..tak pe la..janji ustaz bagi ceramah..tu penting..


da setel mukadimah baru lah ustaz tu ceramah..mmg banyak gelak la..aku rasa dia start ceramah dlm kul satu lebih sampai la dlm kul 2.15..cam tu la lebih kurang..aku main gak je..abih je ceramah dia lak sampaikan lagu seroja..pergh..suara dia mmg best..ramai da hulurkan camera hanset masing masing...capture gambar la..rakam video la..nak jadi kenangan..abih dia nyanyi je tetiba ramai lak nak amik gambar lak...tak menyempat ustaz tu nak bangun beredar dari tempat duduk..da cam artis..leh kalah kan mawi kot...heheheh..aku de la dapat menyelit skit n dapat la satu gambar aku dlm time menyelit tu...tapi aku time tu da mmg cam artis la..bergambar sampai de la sorang mamat tu pakai camera hanset..pastu amik gambar ngan dia ngan ustaz tu sampai 5 kali kot..tu pun sebab gambar tak elok..amik banyak kali..kasi snapshot terbaik katakan..heheh..tapi de la tempoh sesi bergambar lebih kurang 15 minit kot..aku rasa ustaz tu pun da kureng oksigen..hehehe..da setel sesi tu baru ustaz dapat balik..pe pe pun tq to organize yg menyediakan atau menganjurkan majis tazkirah dan menjemput ustaz ni datang ke campus untuk beri ceramah yg luar dari biasa :)..n to all staff n student campus yg datang dan memberi sokongan padu dlm majlis ni..tq guys :)


ok la..time untuk letak gambar lak..tapi tak banyak sebab amik skit dari member..pendrive lak wat hal..skit je..pastu satu folder gambar majlis tu de la kat 1GB...mmg tak cukup la pendrive aku..hehe

time tu capture pic :)



Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

0 comments: