Online Banner


Capture Your Status IP And Location

Sunday, October 12, 2008

Streamyx Wat Hal Lak

smlm ari ujan..lebat siap ngan petir menyelit di awangan...aku online cam biasa je..tak de pe pe y, berlaku..tapi alhamdullilah..modem cam biasa je..online ok je..download pun ok je..pastu disconnect sebab aku g tengok tv jap...sebab de citer best..lagipun aku disconnect bukan pe..saje nak protect atau lindungi modem aku dari kena sambar petir..aku arap arap jgn la..sebab ni la modem kedua seblm modem pertama telah pun terkena petir..aku taknak jadi geng geng aku yg kaki torrent..sampai 10 modem tuko...hehehe..banyak lak duit diorg tapi diorg tak kisah asalkan modem bergerak torrent pun beroperasi...heheh..

abih tengok citer kat tv dlm kul 12.00 tgh mlm..cam biasa rutin harian aku..lewat online katakan..tu yg kekadang ari de klas pun online time cam tu gak..tido pun lewat..tapi bangun nya awal..hehehe..tapi weekend kekadang sampai kul 5 pagi pun de gak baru nak tido..hehee..tapi tak pe la sebab sok nya cuti bangun pun lagi lewat..pastu aku nak online aku onkan modem tapi yg heran lampu adsl tak menyala..biasanya kalo cable dari telefon terus ke port line (adsl) kat modem tu akan detect sebab de operation pada cable tersebut..lagipun aku da set auto connection pada modem..kiranya aku tak yah g desktop pastu cari icon stremyx nak login..kiranya pakai manual..da jadi auto connection sepatutnya lampu menyala la tapi tak menyala..yg menyala lampu nya hanya pada LAN port..aku da naik cuak la..takkan da kena ke modem aku ni..aku wat sampai dapat..tapi still sama gak keadaan nya..mmg time tu aku pk sok ari isnin kena g anta ke kedai la..sebaik de lagi warranty..lagipun modem tu leh on..lampu power modem tu menyala..kalo modem da kena sambar petir..biasanya la..da tak leh on..tu yg aku heran..

mmg confirm la aku kena g anta kedai ari isnin..pk nya pk..pastu pagi ahad (ari ni) aku try lagi skali on n auto connection..still sama gak..sampai la ptg ni dlm kul 7.00 ptg..saje je nak tengok ne tau kalo leh connection..alhamdullilah..sebaik leh connection internet..mmg tak yah g kedai esok ari..selamat modem aku..syukur pada tuhan..amin :)

kesimpulannya problem dia datang dari stermyx sendiri..mmg hampeh la..aku nak online pun tak leh..hampagas tul la...hehhe..pe pe pun syukur tak terhingga..tu yg sambung ceritera ari nie..kalo tak sambung minggu depan je la..heheh

lagi hangat kot..ceritera pasal presentation..mungkin aku akan postkan kat sini

ne tau kan......

2 comments:

misTy said...

betul...betul...betul...
aku nyer stremyx dial-up connection windows asyik pop-up jer dari dua-tiga hari lepas...
tensen betul aku...
browser IE langsung dh xleh pakai...
sib baik ader mozilla...

AKU SANGAT MARAH !!!!

Faiz said...

Biasa r tue. dia sorg je dominate. xnk lag ko bukak company internet gak nnt ku join service ko..hahahaa