Online Banner


Capture Your Status IP And Location

Wednesday, November 26, 2008

Cian Member Aku n Wanita Yg Mengalami Nasib Yg Sama

memula time tu member aku baru je on blog..baru jadi newbie dlm bidang nie..tu pas abih exam kot..aku terkejut gak sebab masa tu aku YM n aku tengok status member aku tu..status tu diletakkannya alamat blog dia..ok la..aku buka baru je 2 post..so ok la..simple n baru je register..so aku pun comment la..pastu minggu pas de la beberapa post yg lain di tambah mengikut diary kehidupan dia...tetiba minggu pas gak tapi ari pe aku da lupa...dia tambah satu post yg menyedihkan dlm kehidupan dia..citer pasal "org yg tersayang" yg makin jauh dari dia..sejak tu la post dia sampai la skran citer pasal kesedihan n de gak di letaknya lagu lagu kesedihan..aku baca setiap post yg di terbitkan mmg menyedihkan n kekadang aku leh rasa pe yg dia rasa..yerla..sebab dia sahabat aku...aku de comment kat dia supaya dia kuat kan semangat n tabahkan perasaan tu..sebab setiap dugaan dari-Nya de hikmah-Nya :)..

bila di fikir kan balik nape la kaum hawa kekadang di tinggalkan oleh "org yg tersayang"????...mungkin sebab aku ni single kot..sebab aku tak penah lagi merasai pe tu kasih sayang dari kaum hawa..dari sejak aku skola sampai la skran..da hampir separuh abad la kot..cuma aku de rasa kasih sayang dari kuarga aku sendiri..alhamdullilah..syukur pada-Nya :)...kekadang tu de la aku terbaca dlm mastika atau pun utusan bahagian luarkan perasaan pada kaunseling...semo masalah wanita di tinggalkan, dilukai dan sebagainya...tapi ari tu de gak mastika wat edisi khas..tajuk dia KEKEJAMAN TERHADAP WANITA...tajuk pun leh tahan gak tapi mendalam..citer pasal wanita di bunuh, di rogol, di bantai oleh suami n sebagai nya.....bila aku baca kekadang aku rasa sayang lak ngan wanita sedemikian..cam nak jadi couple je ngan diorg semo..tapi aku ni pun kekadang de gak kelemahan..mm...tapi nape semo ni menjadi satu bencana pada wanita walaupun ianya satu anugerah Allah s.w.t yg perlu di jaga??...aku bukan kata semo kaum adam sebegitu tapi segelintir perangai cam nie la yg menyebabkan "setitik nila rosak susu sebelanga"...n tak semo wanita tu de yg ok gak..de yg tak ok gak tapi segelintir je...tapi kebanyakkan wanita terutama aku tengok member aku semo bebudak pompuan yg da de "org yg tersayang" akan setia sampai bila bila..setakat ni la aku penah tengok...

dan de gak yg baru je berpisah dlm bln ni tu pun sebab "org yg tersayang" abaikan dia..member aku ni pompuan n then lak tu jenis suka call dia pastu de skali nak ajak kuar pun bf dia selalu buat cam cam alasan..skran da single lak dia...time tu time raya..yerla pe taknya..cuti seminggu cuti raya..time tula member aku nak jumpa bf dia tapi bf dia leh wat hal..last last putus..ni aku rasa da kali ke bape da member aku putus ngan org yg sama..putus rujuk..putus rujuk..rujuk putus..hehehhe..tapi de gak member aku dak laki kena cam tu gak...2 org penah kena cam tu..sorang tu kes dia dia ni mmg sayang gila ngan gf dia tapi gf dia selalu wat hal kat campus...tapi campus lain la..bukan kat campus aku skran nie..hehe...so di pendekkan citer dia putus..n then da putus pun dak pompuan tu leh wat hal lagi citer cam cam kat member member kepada member aku citer pasal keburukan...padahal member aku tu ok je...tak de masalah cuma masalahnya pada dak pompuan tu....dak pompuan ni da satu klas ngan member aku n the geng diorg la....leh dengki sampai cam tu skali..cam cam hal..sebaik semo member dia satu campus tau pasal dak pompuan n tak caya sangat ngan dak pompuan tu...mmm...n then de satu lagi kes lak member aku sorang satu campus ngan aku skran nie...dia cite dia de first gf..tapi da putus..kalo ikutkan citer gf dia study area kl gak...tapi member aku ni jenis caring sampai koyak gabak topup hanset dia..leh di katakan setiap pagi akan call the first gf dia..tapi yg tak bestnya gf dia ni jenis call skali sbln...pelik lak rasa nya..sampaikan nak jumpa pun skali sbln..cian gak member aku ni...pastu da putus tu n then jumpa gak the second gf..alhamdullilah..leh dikatakan mmg sesuai ngan jiwa member aku tu..

sebab gf baru dia ni jenis caring abih gak sama ngan dia walau pun jauh di pantai timur...de skali penah gf dia bangun lewat pagi sebab pagi tu dia tak de klas..bangun bangun je tak g mandi la tak g gosok tapi yg dia capai cuma hanset..onkan record suara dan nyanyi lagu...pergh..rajin lak rasanya..heheh..tapi lagu pe aku tak tau tapi bila dengar cam lagu lama..lagu thn 90an kot..lirik lagu mmg sedap di dengar n mmg sesuai untuk couple yg bercinta...da setel record pastu send kat member aku..pe lagi..pagi pagi tu de la beberapa jam leh member aku layan lagu secara live dari gf dia...hehehe..sampai aku naik bosan pun de...tapi tak pe la janji member aku bahagia..tu penting..tapi yg tak sedap nya gf member aku yg lama kaco balik sampai fs dia ngan awek dia yg skran..siap anta comment cam cam kat member aku tu..de skali leh gf lama dia call awek member aku tu..pe lagi member aku suruh tuko sim card baru..abih citer..pastu member aku block user gf lama dia kat fs..supaya senang tak de la asyik kena kaco...ok la tu.. :)...mm..da setel 2 citer atau kes dari member aku nie..

pe pe pun semo manusia de baik n buruk..yg penting hargai org yg tersayang di sekeliling anda termasuk kuarga, cousin, sahabat, bf or gf n masyarakat..baru la harmoni n sejah tera kehidupan manusia sejagat :)...

tu je la ko coretan post aku arini..pe tak nya..asyik info je skali skala coret skit..hehehe

aku arap teladan dari post ni akan menyedarkan diri n org sekeliling ku....

5 comments:

aaina said...

desedey kan bile bce mcm2 psl org yg teraniaya camtuh!
rs nak jew pukul2 laki2 yg jaat kat lua sana.
huhu tp betul la jgk sumtime ade gurl yg hati kering.
ada yg baek,ada yg tak.
dat wut's life about kan?:)

Buttercisco said...

yes..that right ur comment..kena terima gak keadaan n perubahan perangai manusia skran :)..

maDemoIseLLe rFa said...

waahh
tersentuh bace neh
hurmmm
hanya doa kwn2 pengubat duke dan lara
allah tu maha adil
lg2 terhadap org yg teraniaya
insyallah akan ada pembalasan yang setimpal...
hariku lalui semakin ari semakin kuat...
kini ku mampu tersenyum wlpun tidak seperti sediakala
takkan ade entry blog duka&lara lagi
akan kubuktikan daku mampu berdiri melangkah walau keputusan tidak diluahkan oleh sidia
tp aku x mampu bertahan
biarkan aku pergi tinggalkan tanda tnye pd dirinya....

*mmg sakit bile cinta kite dikhianati lebih2 lagi angkara org ke-3...kaum hawa sinarilah diri anda hiasilah peribadi*

maDemoIseLLe rFa said...

akan tetapi daku tidak mampu memaafi segala kesalahannya seumur hidupku

Buttercisco said...

thnx tu ur comment :)..doa dari kaum adam untuk kaum hawa sentiasa di iringi.. :)..