Online Banner


Capture Your Status IP And Location

Wednesday, November 26, 2008

De Budak Baru Sem Satu...Da Satu Campus Da Masak Perangai Dia...

citer bermula time bln posa...aku kenal da lama member aku nie time sem pas..time tu satu klas untuk subjek algorithm...pas abih sem pas aku da lama tak jumpa...aku jumpa dia balik time tu dlm bln posa..dlm sem ni gak..jumpa dia pun kat lobi...aku tanya member aku tu.."geng, peciter???..lama tak nampak janggut ko..hehehhe"..member aku pun gelak.."biasa la bz skit sem nie"...pastu berborak nya lama last last dia bagitau..sebenarnya mamat ni de baru buka syarikat kat level 4 kira baru lagi la...baru bape bln tubuh kan syarikat dia..dlm syarikat nie de 5 org board manager...2 bach 3 dip..so aku berkenalan ngan semo board manager...ok la..ne tau kot kot de la projek ke pe ke..leh la join..hehehe....pastu de satu ari tu saje lepak kat office dia..pastu time tu aku baruje datang ke pejabat member aku tu n then dlm pejabat de la org lain yg lom aku kena ngah berborak ngan member aku tu..mungkin client member aku kot..tak pe la..aku pun join skali berborak..

salah sorang dari client member aku tu rupanya de gak company baru buka n student situ gak..mmg bagus la..ni da menambahkan usahawan student campus..bagus la..mmg aku support dari sokongan la..taniah :)...aku kenalkan dia sebagai "S"...memula dlm bebrapa bln aku kenal dia..ok la dari segi perangai dia n then penah dia cakap dia nak didik student campus untuk menjadi usahawan bila kuar nanti..tu pun sebab dia kata visi campus adalah melahirkan bakal bakal usahawan...bagus la niat dia cam tu...lagi pun dia da kenal semo dari level 1 sampai la level 31..bagus la kalo berkenalan ngan semo supaya dapat mengeratkan silartturahim n then leh minta pe pe advice dlm menubuhkan syarikat..sebab semo lec kat situ banyak membantu dari segi advice dlm akademik mau pun di luar akademik..

tapi pada satu ari de satu ari yg bersejarah dlm dokumentari pembongkaran rahsia si "S" nie..aku de skali datang ke office member aku..sampai kat situ tetiba member aku buka citer n aku pun dengar jela..citer dia pasal mamat si "S" ni de tikam blakang member aku kat beberapa prof yg member aku kenal termasuk de satu encik kat level 3..bahagian hal ehwal pelajar...aku tergamam gak bila aku dengar citer dia..cam tak caya sebab selama ni aku tengok mamat si "S" ni ok gak dari segi perangai..rupanya dari blakang cam cam citer buruk pasal mamat "S" nie...de ke patut mamat "S" ni leh kutuk member aku ni cam cam perkara buruk..tu yg aku cakap ngan member aku..kalo tul de prob nape mamat "S" ni tak keluarkan semo prob dlm meeting ngan member aku??..tu yg member aku kata "tul tu..kalo de prob nape tak bincang dlm meeting??.."...kalo dipendekkan citer syarikat member aku ni ngan mamat "S" ni kira cam ala ala collarbration tapi takde itam putih..kira collarbration atau kerjasama atas perkataan..bukan atas perjanjian..tapi tak pe la..takde la kisah sangat...lagipun mungkin perangai dia mmg camtu kot..baru je satu aduan..jap lagi ok latu kot...

pastu lat lat dlm beberapa bln lagi de lak sorang member aku nie lak wat aduan pasal mamat "S" ni kat aku...time tu aku g jumpa ngan member aku tu kat level 7..pastu tetiba je member aku tu de luahkan perasaan pasal de mamat "S" wat hal ngan member aku ni...sebab kalo ikutkan citer member aku ni de la nak wat trip g melancong..so mamat "S" ni de la call member aku nak tanya pasal trip..leh la mamat tu leh wat hal ngan membanggakan diri sampai mengatakan mamat tu de company la..member aku bengang la..mamat tu leh kata "takkan tak kenal saya kot..saya yg de company kat campus"..da la member aku tu pompuan..jenis cepat terasa..terasa sebab cam kebudakkan di buat oleh mamat tu...member aku bukan nak dengar pasal citer company mamat tu..bertambah bengang member aku tu..pastu mamat tu mmg nak jumpa ngan member nak tengok risalah pasal promotion melancong tu...mamat tu pun datang kat level tu n terserempak aku ngan member aku tu..mamat tu da berborak ngan member aku n then blah terus ngan mengambil risalah yg di beri oleh member aku tu...last last member aku tu leh kata kat bf dia.."la rupanya rupanya member kita tu (aku la tu..hehe) de kenal ngan mamat bangang tu"..pergh..terasa aku...last last aku wat penjelasan kat dia yg aku ngan dia cuma kawan je dlm projek je..tu je..tak de la rapat sangat semenjak aku da dengar citer dari kes member aku yg pertama tu..so member aku ni pun faham...mmm..ni da kes berat ..pe tak nya...da bertambah teruk da....da sampai 2 kes aduan dari member aku sendiri...mmm..

pastu dlm minggu last exam tu..de lak kes ketiga lak pasal mamat "S" tu..time tu aku da abih paper...aku jumpa lak ngan member aku tu..member aku nie pompuan gak..sebab dia minta install microsoft office..ok la..aku pun g jumpa ngan dia n nak install microsoft office skali..time ngah nak install tetiba dia tanya aku.."hang kenal ke ngan mamat "S" tu??.."..aku pun balas.."kenal kenal cam tu je la..nape???"...camne member aku ni tau aku kenal ngan mamat "S"???..citer nya bermula masa tu aku follow dia nak g jumpa ngan mamat "S" nie kat level 3 pasal nak praktikal ngan satu company..yg ne company ni de collbration ngan mamat "S"...sebab tu member aku ni tau aku kenal ngan mamat "S"...so aku tertanya gak nape tetiba member aku tu tanya pasal mamat "S" tu??...last last dia pun citer pasal masalah dia ngan mamat "S" tu pasal tempat praktikal..di pendekkan citer...member aku tu da g tempat praktikal tu pastu nak g interview..tapi bos kat company leh tanya pasal sape mamat "S" nie??..banyak kali tu..tu yg wat member aku panas ati..cam ne leh company ni leh tak kenal ngan mamat "S" ni sedangkan mamat "S" ni kata dia kenal ngan company nie n de collarbration??...kalo de collarbration mesti bos company tu kenal ngan mamat "S" tapi ni tak kenal...da mmg sah kena tipu...last last member tu minta bantuan ngan pakcik dia untuk dapatkan tempat pratikal..tak ke bengang nya member aku tu..sian lak aku tengok n dengar dia citer dari A to Z kat aku..sampai de gak terselit citer pasal adik dia ngan mamat "S" ni pasal de satu projek agro...malas lak aku nak citer pasal adik dia tapi yg penting skran ni status atau imej mamat "S" ni da teruk...pe da jadi ngan mamat "S" nie???..cam ne leh jadi cam ni??..kena tetiba je perangai dia bertambah terus??..niat sebenarnya mamat "S" ni???..satu persatu citer pasal keburukan dia...

citer terbaru dari member aku..tu pun aku baru dapat tau dari member aku mlm tadi la melalui YM..dia citer member aku ni mengadu pasal mamat "S" ni kat advisor dia...blm sempat je dia citer panjang pasal mamat "S" ni advisor tu da kenal sape mamat tu..sebab advisor tu da masak ngan perangai mamat "S"..pelagi advisor tu pun buka citer pasal 2 anak murid dia kena tipu ngan mamat "S" nie...da lak da...mmg bertambah teruk da...pastu de satu lagi citer yg aku leh tertinggal lak nak letak dlm post ni ...hehehhe..de skali mamat "S" ni leh lak bergaduh ngan senior kat level 13..tempat beribadah..mmg tak hormat langsung la tempat beribadah...yg bestnya leh la mamat "S" nie leh mengeluarkan kata kata membanggakan diri dia kat mamat senior tu..."ko lom kenal sape aku kat campus nie"...leh lak camtu...aku rasa da teruk gak la mamat "S" nie..benda ni berlaku sblm masuk minggu exam...mmm..

ntah la pe nak jadi seterusnya ngan mamat "S" ni tak tau la tapi cuma leh aku katakan tunggu masa n lihat pe yg akan berlaku pada mamat "S" tu kalo da satu campus da benci ngan dia..takut takut kena rodok ataupun kena belasah ngan student campus..aku arap mamat "S" ni dapat menginsafkan diri seblm terlambat...

ntah la.......

2 comments:

aaina said...

napelaa die bt pangai camtuh kan..
sian kwn u yg kne tipu ngan die!
mcm2 ragam manusia lam dunia neh.
hailaa..

Cik Jannah said...

kamo kene tag~!
sila jwb..
=)